Czy dźwięku można dotknąć ? Mogło by się to wydawać niemożliwe – a jednak. Bardzo chwytliwą i ciekawą kampanię reklamową przygotowała agencja Hypermedia. Wykorzystując technologię druku 3D zwrócono uwagę na największą w Polsce bazę nagrań audio, drukując modele 3D inspirowane falami dźwiękowymi. Wśród wydruków znalazły się fragmenty przemówień dotyczących Polski sprzed lat (m.in. Józefa Piłsudskiego i Johna F. Kennedy’ego). Do wykonania wydruków wykorzystano drukarki firmy Objet drukujące za pomocą światłoutwardzalnych polimerów.
Warto zwrócić uwagę na to, że wydrukowane obiekty są tylko pewną interpretacją fali dźwiękowej i jej przetworzeniem na formę przestrzenną. Powstały one jako obrócenie wykresu fali wokół jego podłużnej osi, co pozwoliło na nadanie im objętości i wytworzenie warstwa po warstwie. Wygląda na to, że pomysłów na wykorzystanie technologii druku 3D jest coraz więcej – czego ta instalacja jest dobitnym dowodem (żeby przekonać kogoś do druku 3D nie trzeba już się ograniczać do modeli wieszaków na ubrania czy gwizdków;-)
Ostatnie komentarze